Maar het staat ook voor een openhartige samenwerking zonder belemmeringen of beperkingen. Ruim baan voor ideeën, initiatieven en inspiratie. Vanuit de doelstellingen de middelen en de executie aansturen - en niet andersom zoals nog te vaak voorkomt. Met slechts één collectief streven: resultaat boeken voor de opdrachtgever. NOBRX werkt met senior professionals die bewust voor het zelfstandige bestaan gekozen hebben. Niet onbelangrijk als je continuïteit in de samenwerking wilt bereiken. Bovendien brengen die professionals vaak ook weer een eigen specialistisch netwerk met zich mee, zodat de expertise in alle facetten geborgd is. We zorgen er voor dat ze het leuk vinden om met elkaar samen te werken, dat ze elkaar de ruimte laten om het beste uit de eigen discipline te halen en dat ze er geen probleem mee hebben om in dienst van het elftal te spelen. Prettige bijkomstigheid van het werken met zelfstandige professionals is dat zij aanzienlijk lagere tarieven hanteren dan gangbare fullservice bureaus. De tarieven liggen al snel 20 tot 30 procent lager. En dan werken deze professionals vaak ook nog eens veel sneller. Al was het maar omdat ze als zelfstandige ondernemers als geen ander weten dat tijd geld is. Onze inzet is niet beperkt tot de competenties en het talent dat we ‘in huis' hebben. We putten uit ons netwerk en stellen, afhankelijk van de problematiek en strategie, het best passende team op. Daardoor kunnen we bovendien klein blijven. En alleen groot zijn als het nodig is.
Vergaande integratie Door onze aanpak en onze visie op communicatie en samenwerking zijn we in staat om de verschillende activiteiten en middelen optimaal te integreren. We organiseren onze aanpak en daarmee onze projectteams op basis van de uitgangspunten en doelstellingen, niet op basis van de middelen of communicatiedisciplines. Daarmee creëren we de ideale situatie voor samenwerking We geven alle ruimte aan de verschillende communicatie disciplines door de randvoorwaarden op een hoog niveau te definiëren. Of iets wel of niet binnen de strategie past, wordt beoordeeld aan de hand van de identiteit en het centrale merkidee. Daarbinnen kan elke discipline en aanpak tot volle bloei komen. Als rentmeester van het merkenlandgoed krijgt NOBRX het vertrouwen én de bevoegdheid om de volledige verantwoordelijkheid voor het beheer van het merk op zich te nemen.
De rentmeester beheert en ontwikkelt met persoonlijk commitment en kennis van zaken, de kwaliteit, de reputatie, de waarde en het rendement van het merkenlandgoed. Hij legt hierover ook verantwoording af aan de landheer. Hij stemt lange en korte termijn investeringen en opbrengsten op elkaar af, zodat er tegelijkertijd gezaaid en geoogst wordt. Hij stimuleert de wisselwerking tussen merkidentiteit en creatieve verbeelding en houdt hier toezicht op. … Medewerkers, dealers en andere relaties van het merk worden door de rentmeester zeer nauw betrokken bij het onderhouden en ontwikkelen van het merkenlandgoed. De rentmeester wordt uiteindelijk afgerekend op basis van het resultaat. Onze tarieven zijn niet gebaseerd op wie het werk doet maar op de toegevoegde waarde van de output. Daarbij houden we het lekker overzichtelijk door slechts twee tarieven te hanteren. Een ‘denken' en een ‘doen' tarief. In goed overleg worden op basis van de situatie, de mogelijkheden en de middelen, realistische doelstellingen vastgesteld. NOBRX brengt in eerste instantie alleen een kostprijstarief in rekening. Pas als de gestelde doelen behaald zijn, factureren wij de overeengekomen winstmarge. Zo kijken wij tegen het nemen van verantwoordelijkheid aan.
|
|