Brothers in arms
‘De kern van NOBRX bestaat uit enkele senior professionals die weliswaar niet bij elkaar in dienst zijn, maar die wel graag met elkaar samenwerken.
De basisbezetting zal in principe bestaan uit een creatief zwaargewicht en de rentmeester die gezamenlijk het proces aansturen.
Rob Wehkamp
Rentmeester
Client service/strategie (1978) bij SellMore, GO/Needham, PPGH/BBDO. Management verantwoordelijk bij Ogilvy&Mather, Inízio design, PMSvW/Young&Rubicam en Satama Interactive. Initiatiefnemer van NOBRX. Allround ervaring in advertising, design en interactieve communicatie. Studie Merkmanagement aan de Universiteit van Groningen. Werkte voor o.a. KPN, Shell, Compaq, IBM, Grolsch, Unilever, Kimberly Clark, Quacker, ABN AMRO, AZG, Stimorol, Saab, Lancia en DutchBird.
Terug naar boven
Bert Rorije
Creatief strateeg
Art director/creative director (1970) bij JWT, Young&Rubicam, FHV/BBDO, TBWA Saatchi&Saatchi. Sinds ruim 10 jaar zelfstandig consultant voor positionering, strategie concept en art. Veelvuldig bekroond voor zijn werk. Parttime docent Communicatie aan de Koninklijke Academie Den Haag.
Werkte o.a. voor Philips, Rabobank, Albert Heijn, KPN, Unilever, De Nederlandsche Bank, Aegon, Politie A’dam en ABN AMRO.
Robert Crain
Design consultant / Designer
O.a Inízio design (senior designer), VBAT/Enterprise (creative director) en Satama Interactive (creative director). Ruim 10 jaar ervaring in concept en design in grafische, multimedia en internet omgevingen. Parttime docent Communicatie en Design aan de Hogeschool van Utrecht. Werkte o.a. voor Kluwer, Swets, Real, ABN AMRO, Holland Casino, Audi, Getronics TomTom en DutchBird.
Terug naar boven
Mr (X) Operationeel
Operationeel alleskunner
Meer dan 20 jaar ervaring in het vak. Verantwoordelijk geweest voor de commerciële, financiële en organisatorische huishouding van nationale en internationale communicatie- adviesbureaus. Vertrouwd met thematische, promotionele, corporate en media omgevingen. Is of afroep beschikbaar.
Korte lijnen met:
The NetForce
Communicatiespecialisten
The NetForce is een stichting waarbinnen ervaren vakmensen uit alle communicatiedisciplines samenwerken. Iedereen die bij The NetForce is aangesloten opereert zelfstandig. Daardoor kan The NetForce flexibel blijven, slagvaardig opereren en maatwerk in communicatie leveren.
www.thenetforce.nl
Terug naar boven
IDIS
Designspecialisten
IDIS verleent diensten aan de nationale en internationale ontwerpwereld. Het belangrijkste doel van IDIS is het matchen van opdrachtgevers – ontwerpbureaus, interne (ontwerp)afdelingen – met specialisten als professionele ontwerpers en ‘design dedicated’ managers en consultants.
www.idis.info
Freelance Fridays
Nieuwe mediaspecialisten
Freelance Fridays is een netwerk dat zich richt op freelancers in de nieuwe media sector. Freelance Fridays organiseert elke tweede vrijdag van de maand een bijeenkomst, in Café NAP te Amsterdam.
www.freelancefridays.nl
Móbile PR
Public relations & relatie media
Móbile helpt bedrijven en instellingen met het opbouwen en onderhouden van een relatie met hun klanten, door het inzetten van communicatiemiddelen die de waarden van een onderneming verwoorden en verbeelden. Van persbericht tot relatie magazine,
afgestemd op de doelgroep, aangepast aan het kwaliteitsimago.
www.mobilepr.nl
Terug naar boven
Onze ervaring
NOBRX brengt de specialistische ervaring van meer dan 50 professionals bijeen. Hierdoor is er eigenlijk geen branche, doelgroepsegment of communicatiediscipline waarin we geen relevante ervaring kunnen mobiliseren.
Sinds haar start in de zomer van 2004 heeft NOBRX inmiddels ervaring opgedaan in verschillende segmenten, waaronder energie, luchtvaart, automotive, nieuwe media en alcoholhoudende dranken.
Gezien de vertrouwelijkheid van deze werkzaamheden kunnen we hier nog geen voorbeelden tonen. Maar in besloten kring laten we graag meer zien en kunnen we ook veel meer vertellen. Neem contact op met Rob Wehkamp voor een kennismakingsgesprek.
06 53691353
rob@nobrx.nl
Terug naar boven
Wat we niet doen
Sorry: om niemand voor het hoofd te stoten werken we niet voor politieke partijen. Hoe interessant dat vakmatig gezien ook zou kunnen zijn. Bovendien zou een politieke voorkeur het samenstellen van het beste team voor een merk in de weg kunnen staan.
Sorry: in een tijd waarin er nog steeds mensen sterven van de honger kunnen we het niet met ons geweten verenigen om te werken voor luxe honden- en kattenvoer. Niet omdat we niet van honden of katten houden, maar omdat we vinden dat de prioriteiten elders liggen.
De meesten van ons zijn vader of moeder en hebben het beste voor met hun kinderen. Dat gevoel zullen we altijd laten meewegen als we met kinderen communiceren.
Wat we graag doen is onze ervaring inzetten voor het goede doel. Niet om de prijzenkast te vullen, maar omdat we wezenlijk willen bijdragen aan onze omgeving. Voorwaarde is dat we geloven in het doel en denken dat communicatie daar een zinvolle bijdrage aan kan leveren.
Terug naar boven
|