Terug naar boven NOBRX werkt volgens een in eigen huis ontwikkeld communicatieproces, dat gebaseerd is op een jarenlange ervaring en op de overtuiging dat identiteit in de merk- en communicatiestrategie een sleutelrol speelt. We handelen vanuit de visie en de missie van een onderneming. Deze visie en missie vertalen we naar het gewenste gedrag en de positionering van de onderneming. Maar niet voordat we indien nodig hebben onderzocht en vastgesteld wat de huidige relatie met de gebruiker is, wat kortom het bestaansrecht van de onderneming of van het merk is. Wij benaderen dit traject niet alleen 3-dimensionaal vanuit de ter beschikking staande media en middelen, maar vooral ook vanuit de kerndoelen van de onderneming: omzet, marge en scheppend vermogen. Die wij vertaald hebben naar 3 B’s: Brand, Business en Body Building. De brickless basis van waaruit we naar de merk- en communicatiestrategie kijken. Ons 3•B Branding © proces loopt van de huidige situatie naar de gewenste stimuli om de uiteindelijke doelen te bereiken.
|
3•B Branding Klik op afbeelding voor een groter formaat. Binnen dit proces zijn er drie verschillende modules:
|
Elke fase kan flexibel ingezet en zo nodig aangepast worden, al naar gelang de situatie in uw onderneming. |
3•B BrandBase Klik op afbeelding voor een groter formaat. BrandBase In de BrandBase stellen we de kernrelatie, de gewenste identiteit en de kernpropositie vast. Op basis daarvan ontwikkelen we vervolgens het centrale merkidee. Dit merkidee geeft, naast de gewenste identiteit, richting aan het gedrag van het merk in alle communicatie-uitingen. De BrandBase legt de kern van de merkstrategie op korte en langere termijn vast en is als zodanig de standaard waaraan alle beslissingen met betrekking tot het merk getoetst kunnen worden. Om tot een inspirerende BrandBase te komen moet er soms flink wat huiswerk worden verricht. We kunnen bijvoorbeeld de kernrelatie van het merk met haar gebruikers doorgronden door onderzoek of door enkele key stakeholders van het merk te interviewen. Vervolgens worden in een workshop van een dag de gewenste identiteit en de kernpropositie ingevuld en uitgewerkt. Het ‘centraal merkidee’ komt tot stand in een creatief proces dat zowel in groepsverband als op individuele basis gevoerd kan worden. |
3•B BuildingBlocks Klik op afbeelding voor een groter formaat. BuildingBlocks Op basis van de BrandBase stellen we de communicatiestrategie oftewel de BuildingBlocks op. Samen met u bepalen we binnen een plan van aanpak welke programma’s en trajecten we gaan bewandelen om de doelstellingen te realiseren. |
3•B BrandBeing Klik op afbeelding voor een groter formaat. BrandBeing De derde fase binnen 3•B Branding is het definiëren van de BrandBeing. Vanuit een circle of contact kijken we naar we alle impulsen die het merk geeft, naar alle vormen en omgevingen waarin het zich zal manifesteren en de dialoog met de doelgroepen zal aangaan. Van mediacampagne tot internet, van de kleding van de medewerkers tot de uitstraling in de winkel, van de correspondentie tot de juiste verwoording van contracten. Alles wordt in lijn gebracht met de geformuleerde identiteit en het centrale merkidee. Vervolgens ontwikkelen we per programma, campagne of middel de specifieke uitingen en stimuli. Volgens deze strategie wil NOBRX op zowel de korte als de langere termijn geld voor haar klanten verdienen. Met als speerpunten het ontwikkelen van de omzet, de toegevoegde waarde en de energie van merken. 3•B Branding© heeft zijn waarde in de praktijk inmiddels bewezen. Dat laten we u graag eens zien aan de hand van enkele cases. |
|